ترافیک سنگین در پیرامون حرم مطهر رضوی (۱۵ تیر ۱۴۰۳) رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: مردم باید کمک کنند تا رئیس‌جمهور موفق عمل کند + فیلم عضو شورای اسلامی شهر مشهد: کسانی که رأی ندادند، بدانند که زندگی آن‌ها وابسته به انتخاب دیگران خواهد بود + فیلم شهردار مشهد: حضور مردم نسبت به دور اول انتخابات ریاست جمهوری پررنگ‌تر و پرشورتر است + فیلم مدیریت شهری مشهد پای کار برگزاری انتخابات اکران‌های شهری با محوریت مشارکت در انتخابات در مشهد اجرای طرح مهرورزی با محوریت پیشگیری از اعتیاد در مساجد مشهد پرداخت مطالبات پیمانکاران شهرداری مشهد با همکاری بانک شهر | ۵۹ دستگاه اتوبوس وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود دعوت شهردار مشهد مقدس از مردم برای حضور باشکوه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ روایتی گرم از کوره‌های قدیمی آجرپزی مشهد که این شهر را ساختند دعوت شورای اسلامی شهر مشهد مقدس برای حضور پرشور در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری اعمال‌قانون ۲۳۰۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۲ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۱۴ تیر ۱۴۰۳) گلایه ساکنان محله پنجتن مشهد از جولان موتورسیکلت‌ها در بوستان‌ها پنجمین جشنواره قلم در مشهد برگزار می‌شود مشهد شهر پیشگام در انتشار اوراق مشارکت ترافیک سنگین در کوثر، خیام و پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۱۴ تیر ۱۴۰۳) اعزام بیش از ۳۳ هزار نیروی کارگری در مشهد به پروژه‌های شخصی توسط ایست‌کار‌ها هوای کلانشهر مشهد امروز آلوده است (۱۴ تیر ۱۴۰۳) راه اندازی ایستگاه ویژه غواصی و کار در اتفاع آتش نشانی مشهد
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

جایگاه‌ها کم فروشی نمی‌کنند | افتتاح دو جایگاه طرف هفته آینده

  • کد خبر: ۳۴۵۸۱
  • ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
جایگاه‌ها کم فروشی نمی‌کنند | افتتاح دو جایگاه طرف هفته آینده
مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی در استان می‌گوید امکان تخلف عمدی وجود ندارد.
لیلی رحمانی/شهرآرانیوز - جایگاه‌های سوخت از آن مکان‌هایی است که سروکار هر شهروند چندباری به آن افتاده است؛ فضا‌هایی که دسترسی سریع و بموقع به آن‌ها می‌تواند گاهی امری ضروری محسوب شود.
 
کلان شهر مشهد با دارا بودن ۵۶ جایگاه فراورده (سوخت مایع) و ۷۸ جایگاه سی ان جی از جمله شهر‌هایی است که سالانه پذیرای میلیون‌ها مسافر از سراسر کشور است و این مسئله اهمیت تأمین سوخت برای این شهر را بیش از پیش کرده است.

مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی در گفتگو با شهرآرا با تأکید بر اینکه کاهش ترافیک جایگاه‌ها و همچنین سهولت دسترسی به آن‌ها برای تمام شهروندان از موضوعات مورد توجه است بیان کرد: علاوه بر افزایش جایگاه‌های سوخت، می‌توان به توافقی با شهرداری مشهد برای احداث جایگاه‌های تک سکو اشاره کرد.

علی اصغر اصغری ادامه داد: بر مبنای این توافق برای نخستین بار در مشهد، پس از کلان شهر‌های تهران و اصفهان، ۸ جایگاه تک سکو احداث می‌شود، این توافق در مرحله اخذ استعلام قرار دارد.


افتتاح ۲ جایگاه ظرف هفته آینده
وی همچنین از بهره برداری ۴ جایگاه جدید بنزین در شهر مشهد خبر داد و گفت: ۲ جایگاه سوخت طی هفته آینده به بهره برداری خواهد رسید و ۲ مورد بعدی نیز تا انتهای امسال افتتاح خواهد شد.

اصغری با اعلام این خبر افزود: با توجه به گرانی نرخ زمین، جانمایی جایگاه‌ها در شهر با مشکلاتی روبه رو شده است. در این رابطه محدودیتی از طرف ما برای انتخاب محل احداث جایگاه وجود ندارد، اما مسئله مهم این است که محل انتخاب شده توسط سرمایه گذاران باید مجوز‌های لازم را از سازمان‌های مختلف برای موارد محیط زیستی و ترافیک اخذ کند. درحال حاضر نیز ۷ موافقت اصولی جدید برای احداث جایگاه در شهر مشهد و ۲۴ مورد در استان صادر شده است.


توزیع ۴۰۰۰ لیتر سوخت توسط خودرو‌های سوخت رسان سیار
او در ادامه با اشاره به فعالیت خودرو‌های سوخت رسان سیار در شهر مشهد اظهار کرد: این اقدام نیز برای نخستین بار در شهر مشهد و با هدف کاهش ترافیک جایگاه‌های سوخت انجام شده است. طرح پی ۲ با ۵ خودرو و در ۵ نقطه شهری، نبش خیام ۱۵، حدفاصل بزرگمهر جنوبی ۱۴ و ۱۶، هاشمیه ۲۴، ملاصدرا ۸۱ و میدان هفت تیر در حال اجراست.

اصغری دراین باره افزود: این خودرو‌ها که مراحل سختی را برای اخذ مجوز گذرانده اند روزانه ۸۰۰ لیتر سهمیه بنزین را از جایگاه‌ها خریداری می‌کنند و با ثبت درخواست شهروندان در نرم افزار مربوط و شماره تماس‌های اختصاص یافته در هرنقطه‌ای از شهر که شهروندان درخواست کنند، با اخذ مبلغی توافقی اقدام به سوخت رسانی می‌کنند. این خودور‌ها رقیبی برای جایگاه داران نیستند بلکه در واقع مشتری آن‌ها محسوب می‌شوند.


تاکسی‌ها و وانت بار‌ها رایگان گازسوز می‌شوند
مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی درباره طرح گازسوز کردن خودرو‌های عمومی گفت: در این راستا دوگانه سوز کردن رایگان یک میلیون و ۴۶۶ هزار خودرو وانت بار و تاکسی توسط دولت انجام می‌شود.
او افزود: ۵۰ مرکز تبدیل به سی ان جی در استان و ۲۰ مرکز نیز در مشهد آماده گازسوز کردن خودرو‌ها هستند، ضمن اینکه سایت gcr.niopdc.ir نیز به همین منظور در نظر گرفته شده است.

اصغری ادامه داد: ۱۹۰ جایگاه توزیع گاز در استان فعال است که روزانه رقم شایان توجهی (نزدیک به ۲ میلیون متر مکعب گاز) را توزیع می‌کنند که این میزان معادل ۲ میلیون لیتر بنزین است.

او در خصوص وضعیت جایگاه‌های سوخت رسانی شهر و احتمال بروز خطا در محاسبات ارائه بنزین توسط نازل‌ها نیز گفت: بازدید‌ها به صورت هفتگی از مراکز انجام و مغایرت‌های جزئی رفع می‌شود، ملاک ما پیمانه‌های استاندارد خودمان است و در صورت بروز تخلف عمدی برخورد‌های لازم صورت خواهد گرفت؛ همچنین سامانه ۰۹۶۲۷ برای گزارش مشکلات مردم است که ظرف نهایتا ۷۲ ساعت پاسخ گویی خواهد شد. تاکنون هیچ تخلف قطعی‌ای برای کم فروشی در جایگاه‌ها نبوده است.

اصغری همچنین وضعیت جایگاه‌های استان را در زمان شیوع کرونا خوب دانست و بیان کرد: جایگاه‌های سوخت از مراکزی بودند که هیچ گاه فعالیتشان با خللی مواجه نشد و در مجموع برآیند کار با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خوب ارزیابی شده است.


کاهش عرضه بنزین سوپر به دلیل کاهش تقاضا
به گفته او وضعیت جایگاه‌های مشهد در توزیع بنزین سوپر مطلوب است، هرچند به دلیل تقاضای کمتر شهروندان به دلیل افزایش قیمت سوخت، جایگاه داران نیز تمایلی برای خرید بنزین سوپر ندارند؛ ضمن اینکه از سال ۹۶ نیز بنزین یورو ۴ در مشهد به طور کامل توزیع می‌شود.

او در خصوص طرح «کهاب» که در چندماه گذشته در چند جایگاه سوخت مشهد اجرا شد نیز گفت: این طرح که منجر به کاهش اتلاف بنزین به صورت بخار و همچنین کاهش مضرات زیست محیطی ناشی از انتشار بخار بنزین می‌شود به زودی در تمام جایگاه‌های مشهد اجرایی خواهد شد، ضمن اینکه کارمزد‌های تشویقی شایان توجهی به جایگاه داران برای اجرای این طرح اختصاص می‌یابد.


توزیع گاز مایع و گازوئیل با کارت الکترونیکی
اصغری گفت: ذخیره سازی نیز در وضعیت مطلوبی است و نفت سفید نیز از ابتدای فروردین ماه با کارت الکترونیکی صادر می‌شود که این اقدام پایش‌ها را بهتر کرده و در صدور کالابرگ نیز صرفه جویی شده است. در فاز بعدی نیز گازوئیل مصرف کنندگان خرد و در فاز سوم نیز توزیع گاز مایع به وسیله کارت الکترونیکی انجام خواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->